US ADJUNTEM LA INFORMACIÓ QUE VAREM PASSAR A LES FAMÍLIES.
REUNIÓ
D'INICI DE CURS CICLE INICIAL
HÀBITS
DEL DIA A DIA A L'ESCOLA:
ELS
ALUMNES PUGEN SOLS FINS A L'AULA ON ELS ESPEREN ELS MESTRES, A LA
BAIXADA BAIXEN AMB EL MESTRE PER ACOMPANYAR-LOS AMB LES FAMÍLIES.
MATÍ:
TORNAR CADA DIA L'
AGENDA I/O LA CARPETA I TREURE-LA DE LA MOTXILLA.
RUTINES
DE L'AULA: ALS MATINS ES FAN ACTIVITATS DE 5 MINUTS DE MEMÒRIA
VISUAL, CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA I ATENCIÓ-CONCENTRACIO PER REFORÇAR
LA BASE DE LA LECTOESCRIPTURA.
ESMORZAR:
PORTAR-LO DINS UNA CARMANYOLA ( AMB NOM) I APROFITEM EL DIVENDRES
PER PORTAR TOTS FRUITA.
BIBLIOTECA
D'AULA: DIÀRIAMENT ABANS DE MARXAR A CASA ELS ALUMNES LLEGIRAN,
O SE'LS LLEGIRÀ UN CONTE PER TREBALLAR L'HÀBIT DE LA LECTURA.
TUTORES: SARA VENTURA, VERO ROMAN, ANNA SUÑER, PILAR MATAS
MESTRE
SUPORT: ROSA Mª AULET
MÚSICA:
ALBERT VILA
E.
FÍSICA: VICENS PRIETO
ANGLÈS:
NURI YAÑEZ
AMBIENTS:
ANNA SUÑER, SARA VENTURA, VERO ROMÀN, ROSA Mº AULET, ALBERT I XUS.
TALLERS
D'ALTERNATIVA I RELIGIÓ: PITU, SANDRA, ANNA SUÑER, SARA
VENTURA, I VERO ROMÀN
TALLERS
D'ANGLÈS: ANNA SUÑER, SARA VENTURA, NURI YAÑEZ, SARA I
GORETTI BLANCH.
LÍNIA
D'ESCOLA:
ASSEMBLEA:
SETMANALMENT ES DEBATEN TEMES QUE AFECTEN ALS ALUMNES SOBRE AULA,
PATI, MATÈRIES... ELS ALUMNES TAMBÉ PODEN APORTAR TEMES DE
CONVERSA, QUE DIPOSITEN A LA BÚSTIA.
ACTIVITATS
DE COHESIÓ: TAMBÉ
S'APROFITA L'ASSEMBLEA I LES SESSIONS D'ALTERNATIVA PER AJUDAR ELS
ALUMNES A GESTIONAR MILLOR LES SEVES EMOCIONS I PODER AIXÍ GESTIONAR
MILLOR LA RELACIÓ AMB ELS COMPANYS D'AULA.
GRUPS
COOPERATIUS: ELS ALUMNES S'ASSENTEN EN GRUPS DE 4 PER FER UN
TREBALL CONJUNT, DIALOGAR I AJUDAR-SE ELS UNS ALS ALTRES. S'AJUDA
A DONAR PAUTES A LES SESSIONS D'ALTERNATIVA.
GRUPS
INTERACTIUS:
DOS
MATINS A LA SETMANA, EL MATÍ S'ORGANITZA PER GRUPS INTERACTIUS. ELS
ALUMNES FAN TRES ACTIVITATS CURTES D'UNS 20-25 MINUTS. ELS GRUPS ELS
PORTEN DOS MESTRES I UN VOLUNTARI.
A
LLENGUA LES ACTIVITATS SÓN: COMPRENSIÓ LECTORA, EXPRESSIÓ ESCRITA
I EXPRESSIÓ ORAL.
A
MATEMÀTIQUES: CÀLCUL I ESTADÍSTICA, MESURA I GEOMETRIA.
AMBIENTS:
DUES
TARDES A LA SETMANA( DIMARTS I DIMECRES) ELS ALUMNES ESCULLEN
LLIUREMENT L'AMBIENT ON VOLEN ANAR, CONJUNTAMENT AMB ELS ALUMENS DE
SEGON.
AQUEST
ANY HI HA 7 AMBIENTS: JOCS DE TAULA ( ESTRATEGUES), AULA DE PLÀSTICA
( CREADORS/ES), CONSTRUCCIONS ( CONSTRUCTORS/ES), EL LABORATORI (
CIENTÍFICS/ES), EL TALLER DE COSTURA (ELS SASTRES I LES SASTRESSES)
I TALLER D'ESCRIPTURA CREATIVA ( MISSATGERS).
TALLERS:
SETMANALMENT
ES BARREGEN ELS ALUMNES DE PRIMER I SEGON, I FAN ELS TALLERS
D'ALTERNATIVA I ELS TALLER D'ANGLÈS.
DELEGATS:
S'ESCULLEN
2 DELEGATS PER CLASSE QUE REPRESENTEN A LA RESTA A LES REUNIONS
MENSUALS AMB LA DIRECTORA I QUE AJUDEN A PREPARAR LES ASSEMBLEES DE
PARES.
VOLUNTARIAT:
L'ESCOLA
ES MOSTRA OBERTA PERQUÈ PERSONES DE L'ENTORN PROPER I LES FAMÍLIES
PUGUIN PARTICIPAR A LES ACTIVITATS DE L'AULA, JA SIGUI A TRAVÉS DE
LES COMISSIONS, GRUPS INTERACTIUS, AMBIENTS... O FENT ACTIVITATS
CONCRETES EN FUNCIÓ DE LA SEVA DISPONIBILITAT I INTERESSOS.
ÀREES
LLENGUA
CATALANA I CASTELLANA:
S'ANIRAN
ALTERNANT LES ACTIVITATS, CONTES, LECTURES, ESCRITS I ELS GRUPS
INTERACTIUS AMB LLENGUA CATALANA I CASTELLANA; AIXÍ DE MANERA
PROGRESSIVA S'ANIRAN ADQUIRINT ESTRUCTURES AMB LES DUES LLENGÜES.
ANGLÈS:
FAN
UNA HORA SETMANAL TOT EL GRUP CLASSE, UNA ALTRA HORA DE TALLERS AMB
EL GRUP REDUÏT, I ALS AMBIENTS HI HAURÀ UN VOLUNTARI DE LLENGUA
ANGLESA QUE ANIRÀ PASSANT PELS DIFERENS ESPAIS.
MATEMÀTIQUES:
ES
REALITZEN TRES SESSIONS SETMANALS ON ES BARREJA EL TREBALL EN GRAN
GRUP I EN PETIT GRUP ( gi) I S'ALTERNA EL TREBALL AMB MATERIAL AMB EL
TREBALL ESCRIT AL QUADERN.
PROJECTE:
A PARTIR DE LA TEMÀTICA QUE
ESCULLEN ELS ALUMNES ES BUSCA INFORMACIÓ PER PODER ASSOLIR ELS
OBJECTIUS PROPOSATS, AMB L'AJUDA DE LLIBRES, ORDINADORS,....
COM
SEMPRE US DEMANEM QUE DES DE CASA AJUDEU ALS VOSTRES
FILLS A GENERAR INTERES O
APORTAR INFORMACIÓ SOBRE LA TEMÀTICA.
EL
PROJECTE TAMBÉ ES TREBALLA DES DE L'ÀMBIT DE LABORATORI I L'AULA
D'INFORMÀTICA ON HI ASSISTEIXEN QUINZENALMENT, AMB MIG GRUP DE
TREBALL.
EL
MES DE JUNY ES FARÀ A NIVELL DE L'ESCOLA UN PROJECTE
INTERDISCIPLINARI, LA TEMÀTICA SERÀ ROBÒTICA ( ESCOLLIT PELS
ALUMNES).
TALLERS
D'ALTERNATIVA:
UNA
HORA A LA SETMANA ES FAN DIVERSOS TALLERS PER ON PASSEN TOTS ELS
ALUMNES DE CICLE INICIAL. ES TREBALLA LA CULTURA RELIGIOSA, LES
EMOCIONS, HÀBITS DE TREBALL DE GRUP, HABILITATS SOCIALS I D'EMPATIA.
TERTÚLIA
LITERÀRIA:
ELS
ALUMNES, A PARTIR DE 2N , LLEGEIXEN CONJUNTAMENT UN LLIBRE
AMB LA MONTSE, I EL COMENTEN DE FORMA DIALÒGICA.
SORTIDES
D'ENTORN:
-
NATURA ( tardor)
- TEATRE ( 18 de febrer)
- CIRC ( 25-26 febrer)
- SORTIDES AL MUSEU DALÍ / EMPORDÀ ( 2n trimestre)
- RIU MANOL ( AGENDA 21- PRIMAVERA) 1r
- TEATRE ( 18 de febrer)
- CIRC ( 25-26 febrer)
- SORTIDES AL MUSEU DALÍ / EMPORDÀ ( 2n trimestre)
- RIU MANOL ( AGENDA 21- PRIMAVERA) 1r
COLÒNIES:
1R:
A DETERMINAR, PERÒ SERIEN FORA DE L'ESCOLA.
2n:
SANTA PAU ( GARROTXA)
CONJUNTAMENT
AMB ELS ALUMESN DE P5 I 4T.
DEURES:
treballar
diàriament l'hàbit de gaudir de la lectura:
- llegir individualment un llibre, còmic, revista, diari...
- escoltar un conte explicat per pares i/o germans.
- Llegir conjuntament un conte abans d'anar a dormir.
- Fer lectures vivencials de la llista de la compra, cartells del carrer,...
fitxes
de traç: s'entregaran el dilluns i es tornaran al llarg de la
setmana.
Fitxa
de matemàtiques: per aplicar de forma autònoma conceptes ja
treballats a classe, a tornar a final de setmana.
Text
escrit: expressar de forma lliure alguna vivència personal.
Portar-lo el dilluns següent.
BLOG
DE L'ESCOLA
On
es pengen activitats del dia a dia de l'aula i fotos de les sortides.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada